Garantie en reparatievoorwaarden
De garantie begint altijd op de dag dat het product bij ons is
aangeschaft (datum factuur) en heeft betrekking op alle soorten
materiaal- en productiefouten die bij normaal gebruik kunnen
ontstaan. Het type en de duur van de garantie voor het product is
te vinden op het originele aankoopbewijs.
Onderdelen die worden vervangen, worden vervangen door of
hersteld met identieke of vergelijkbare onderdelen.
Om aanspraak te kunnen maken op enige garantie dient de
Consument aan ons te kunnen overleggen:
- Het originele aankoopbewijs.
1. Bewaar het originele aankoopbewijs goed
Wij behouden zich het recht voor om de garantie aanspraak te
weigeren als het aankoopbewijs niet overgelegd kan worden. Indien
de consument het product naar ons moet opsturen, is de consument er
zelf verantwoordelijk voor dat het product goed verpakt is. Voor
zover bij aankoop niet gekozen is voor een garantie uitbreiding
zijn de verzendkosten en het transportrisico voor rekening van de
consument.
De consument dient het defecte product aan ons aan te bieden
voorzien van een RMA/ticketnummer. Bij de uitvoering van de
werkzaamheden gaan wij uit van de klachten zoals beschreven zijn in
het bijbehorende ticket. Wij kunnen in geen geval tot meer gehouden
worden dan in deze beschrijving vermeld staat.
Het product moet compleet maar zonder de bij aankoop geleverde
accessoires opgestuurd te worden. Notebooks dienen compleet, d.w.z
inclusief stroomadapter opgestuurd te worden. Indien het product
niet compleet is, leidt dat tot vertraging van de
reparatie/omruiling. Voor overige ingestuurde producten die niet
behoren tot de bij de oorspronkelijke aankoop meegeleverde
accessoires zijn wij op geen enkele wijze verantwoordelijk.
Indien en voor zover deze garantievoorwaarden inbreuk maken op
de wettelijke rechten gaan de wettelijke rechten natuurlijk voor.
Garantiegevallen leiden niet tot een vernieuwing en/of verlenging
van de oorspronkelijke garantietermijn. Wanneer er sprake is van
een reparatie in de garantieperiode die buiten de
garantievoorwaarden valt, dan wordt de reparatie niet eerder
uitgevoerd dan nadat wij een prijsopgave van de reparatie aan de
consument heeft verstrekt. Aan de hand van de prijsopgave dient de
consument binnen 14 dagen te besluiten of de reparatie uitgevoerd
dient te worden. Indien er niet binnen 14 dagen is gereageerd door
de consument, wordt de zaak ongerepareerd retour gezonden met een
factuur ter dekking van de onderzoeks-, handelings- en logistieke
kosten.
Tenzij schriftelijk anders is overeengekomen wordt de prijs van
de reparatie vastgesteld op basis van het aantal arbeidsuren, de
logistieke kosten, de onderzoekskosten, de materiaalkosten, en de
handelingskosten.
2. Omvangst en levering van
garantieprestaties
Wanneer er sprake is van een door de garantie gedekt defect aan
het product dan garanderen wij met deze garantie de reparatie of de
vervanging van het defecte product of een onderdeel hiervan. De
beslissing tussen reparatie dan wel vervanging van het product ligt
bij ons.
Wij kunnen naar eigen inzicht beslissen om het voor reparatie
ingestuurde product te vervangen door een product van dezelfde
kwaliteit.
De garantie beperkt zich tot het herstel en/of de vervanging van
de hardware-functionaliteiten naar de toestand van het originele
product voor het defect zich heeft voorgedaan. De garantie omvat
niet het herstellen van gegevens, data of software. De consument
dient vóór het opsturen van het product zelf zorg te dragen dat een
reserve-kopie (back-up) wordt gemaakt van eventuele in het product
opgeslagen gegevens, data of software, inclusief toepassings- en
systeemsoftware. Wij kunnen niet aansprakelijkheid worden gehouden
voor het verlies van deze gegevens en informatie.
De vervanging van defecte onderdelen gebeurt bij materiaal- of
productiefouten door nieuwe onderdelen. Eventueel wordt het
volledige product vervangen door een gelijk of functioneel
gelijkwaardig product. In elk geval is de waarde van de
garantieprestatie beperkt tot de waarde van het defecte
product.
Defecte onderdelen, die door ons worden vervangen, worden ons
eigendom.
In de garantie zijn de kosten van voor een vervangend onderdeel,
de verpakking en de verzending door ons naar de consument
inbegrepen. Binnen de eerste 2 jaar van de garantie zijn tevens de
arbeidsuren inbegrepen, het 3e en 4e jaar betaal je enkel de
arbeidsuren voor herstel. Het is de consument - op straffe van
verval van elke aanspraak - niet toegestaan zelf of door derden
reparatiewerkzaamheden aan door de door ons geleverde producten te
(laten) verrichten.
3. Uitsluitingen
Niet onder de garantie vallen:
- Normale slijtage.
- Producten waarvan merk-, typeaanduiding en/of serienummer zijn
veranderd of verwijderd.
- De beschikbaarstelling van driver- of
software-updates/upgrades.
- Geringe afwijkingen die voor de functionaliteit van de zaak
niet van belang zijn.
- Defecten als gevolg van onjuist gebruik.
- Defecten als gevolg van verwaarlozing of ondeugdelijk
onderhoud.
- Gebruik, montage of installatie van de zaken of onderdelen in
strijd met de gebruiksaanwijzing.
- Defecten als gevolg van computervirussen of
softwarefouten.
- Gebreken die een gevolg zijn van blootstelling aan vocht.
- Gebreken die een gevolg zijn van gebruik van niet originele
onderdelen, randapparatuur en/of programmatuur.
- Producten die tweedehands in omloop zijn gebracht.
Mocht tijdens het onderzoek naar het defecte product blijken dat
het defect niet wordt gedekt door de garantie, dan zullen wij een
bedrag van € 59,- in rekening brengen voor de door ons gemaakt
kosten. De consument wordt hiervan op de hoogte gesteld en de
consument wordt hierbij in de gelegenheid gesteld om aan de hand
van een offerte een beslissing te nemen over de vraag of de
consument het defecte product gerepareerd/vervangen wenst te zien.
In deze offerte zal een opgave worden verstrekt van de met de
reparatie/vervanging gemoeide kosten.